De Culinaire Vakschool is een sociale onderneming die mensen een kans biedt om in korte tijd de basis van het prachtige horecavak onder de knie te krijgen en een nieuw stap te zetten in leven of carrière.

Onder leiding van chef-kok Paul Rodenberg werken we tien weken fulltime met de studenten volgens de principes van de oude Culinaire Vakschool: de methode waarmee onder andere Jonnie Boer en Gert Greveling het vak mee geleerd hebben.

Samen met horecaondernemers in de provincie Groningen proberen we vervolgens tijdens de stageperiode van tien weken onze studenten klaar te stomen voor het werk. En met succes: in 2/3 van de gevallen zijn de ondernemers zo enthousiast dat ze onze studenten direct een betaalde baan aanbieden.

We zijn altijd op zoek naar ondernemers die graag nieuw personeel een kans geven en via een stageplaats kennis willen maken met een van onze studenten. Hieronder leest u welke horecazaken u al voor gingen en wat studenten van de Culinaire Vakschool voor hun bedrijf hebben kunnen betekenen.

Heeft u interesse? Neem dan gerust eens contact met ons op. Mocht u de Culinaire Vakschool op een andere manier willen ondersteunen, bijvoorbeeld door het gunnen van cateringklussen, kijk dan eens onder ‘Vrienden van’.

Wat werkgevers zeggen over studenten van de Culinaire Vakschool:

De Culinaire Vakschool geeft mensen de kans om de basis van het mooiste beroep ter wereld te leren.

Er wordt vol enthousiasme les gegeven door cracks uit het vak. De studenten die bij ons stage lopen nemen dat enthousiasme mee tijdens hun stageperiode bij ons.

Niet alle studenten zullen in een sterrenrestaurant terecht komen, maar alles draait om de passie voor het vak. Dat wordt ze bij de Culinaire Vakschool met de paplepel ingegoten!

Arjen

Horeca ondernemer, 2 Jongens uit Groningen

De studenten die wij hebben mogen ontvangen via de CV zijn goed en beschikken over de basisvaardigheden in de keuken. Deze zijn goed toe te passen in ons eetcafé en onze catering.

We zien dat de studenten zich snel aanpassen aan de eigen identiteit van ons bedrijf.

Daarnaast zijn de begeleiders van de Culinaire Vakschool uitstekende sparring partners wanneer zich problemen voordoen tijdens de stageperiode.

Horeca ondernemer, Javaans Eetcafe

Wij als restaurant de Gulzige Kater zijn blij met de Culinaire Vakschool!

Er worden op korte termijn gemotiveerde mensen opgeleid die snel inzetbaar zijn.

Dat is wat de horeca vandaag de dag nodig heeft…

Ga zo door!

Marnix

Horeca ondernemer, De Gulzige Kater

De Culinaire Vakschool is een prachtige instantie en leerschool waar wij al jaren mee samenwerken.

De leerlingen die worden opgeleid zijn vaak uitermate geschikt voor een functie binnen de horeca.

De vakkundigheid waarmee Paul Rodenberg en zijn crew de leerlingen opleidt is van zeer hoge kwaliteit en geeft daarmee ook de opleiding een hoog niveau.

Wij werken graag samen en maken dan ook elk jaar weer gebruik van de diensten voor onze Horecabeurs.

Joris

Horecabeurs Groningen

Wat onze studenten zeggen over hun opleiding & stage:

Het was leuk en ik heb veel geleerd van de koks.

Ik heb de basis van koken geleerd in korte tijd en bovendien hielpen ze mij om werk te vinden.

De lessen waren leerzaam, interessant en leuk.

Ik doe nu een vervolgopleiding voor zelfstandig werkend kok bij het Noorderpoort college!

Maher

Oud-student

Deze opleiding is boven verwachting. Ik krijg zo veel persoonlijke aandacht.

Het voelt bijna als familie. Ik miste toen ik in een keuken werkte de basis en die heb ik hier in 2 weken geleerd!

Ik experimenteer veel thuis waardoor ik sneller een hoger niveau krijg.

Mijn motto is: “van keukenmedewerker naar sterrenchef”.

Petra

Oud-student

Ik vind het een gezellige plek en leer heel veel om assistent kok te worden.

Ik heb te maken met “sterke” chefs met veel ervaring.

Op tijd alles klaar hebben en onder druk werken gaat me steeds beter af.

Met al mijn vragen kan ik bij de koks en de docent die de theorie geeft terecht!

Ramez

Oud-student

De Culinaire Vakschool biedt mij ondanks mijn beperking vanwege een ernstig ongeval de mogelijkheid om de opleiding te volgen.

En we kijken hoe ik in de toekomst aan het werk kan in de horeca.

Ik heb inmiddels het SVH diploma gehaald.

Dat kon ik op mijn eigen tempo doen en dat waardeer ik enorm!

Remco

Oud-student

Deze bedrijven gingen u voor:

Heeft u een stageplek?

Interesse als ketenpartner maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Benader ons via onderstaand formulier: